Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.

2016. december 07. 18:40 - wankel

Motor megrendelve!

Tanakodtam egy darabig, hogy mi legyen, felújítás (Gyuri, vagy gyakorlottabb által), vagy komplett, újraépített motor valahonnan külföldről.

motor.png

Utóbbiból természetesen több szint is elérhető. A saját rotorházaim első ránézésre ha nem is túl jók, de akár használhatóak is lehetnének, persze csak egy alapos körbemérés után. Megnéztem egy 15 perces videót, úgyhogy mostmár hivatalosan is szakértő vagyok:

 

Szóval akár használhatóak is lehetnének, de egy közepesen szar motor építését nem tartom kifizetődőnek, a tömítések ahhoz is ugyanannyiba kerülnek, a munkáról nem beszélve. Meg a munkában leledző elbaszásfaktorról. Lehetne új rotorházakat venni, csillió pénzért, de az 'eb' faktort ez sem redukálja, meg hát ugye csillió pénz. Valamelyest azért fognám is a költségeket, nem is fosom a zsét, meg hát bárhogy is fáj, a lé definiál.

Végül egy komplett motorra, ezen mezőnyön belül pedig a Chambers Rotary-ra esett a választásom. Tőlük is egy nem portolt, alap motorra. Mi szól mellette?

  • a szükséges dolgok (tömítések, csapágyak) cserélve vannak, a vasak (rotorház, köz- és végdarabok, rotorok, főtengely) ellenőrzött, válogatott darabok. Akárhogy is, de biztosan jobb, mint amit az én alapanyagomból ki lehet hozni
  • nem az első motorját építi a csóka, valószínűleg tudja, mit kell nézni. Ezt egyébként a netes vélemények is inkább alátámasztják, semmint cáfolják (persze róla is találni rosszat, kiről nem, de az arány biztató)
  • postával, cseremotor visszaküldés nélkül 1350 GBP a történet. Ez jelenleg szűk 500 e Ft. What? Ennyiért ha 60 ezret elmegy, már ajándék.
  • 2 év garancia, ami elég bíztató (oké, vissza kell küldeni Angliába, de az még mindig nem egy új motor ára)
  • olyanra festik, amilyenre akarom. Egyrészről pont leszarom, másrészről ezüst-piros lesz

Szóval ez a budget megoldás lett a befutó. Vannak ettől jobban felújított motorok más műhelyektől, ők persze köpködnek az olcsó konkurenciára, de hiszem, hogy James Chamber-ék tudják a dolgukat. Ha mégsem, arról is tudósítani fogok... 

Ja, és miért nem portolt, meg ha netán most csöppentél volna ide, mi a retek az a portolás? Konyhanyelven: nagyobb lyukakat vágnak az oldalába a szívó és kipufogó nyílásoknál. Cserébe erősebb lesz a motor, és az egyenletes turbinahang helyett vicces brap-brap hangja lesz.

Mindemellé még tovább tolódik a versenymotor irányába az utcaitól, többet fogyaszt, és kevésbé tartós. Egy lájtosabb portolással biztos megtalálható az egészséges középút, de én most maradnék inkább a "fullgyári" témánál. Elég lesz az. Egyelőre... ( :

Szóval moci megrendelve, leelőlegezve, várom, az emailt, hogy lehet utalni a vételár másik felét. Shut up, and take my money.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://wankel.blog.hu/api/trackback/id/tr5512031321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.