Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.

2017. június 15. 23:17 - wankel

Összefestékeztem, megégettem, lelocsoltam savval, és örvendeztem

Előrebocsátom: eget rengető újdonságról nem tudok beszámolni. Ha macska lenne, azt mondanám, hogy kurvul, dorombol, eszik. De mivel ez nem macska, hanem egy wankelmotoros autó, ezért inkább azt mondom, hogy nem akar tönkremenni, teszi a dolgát és nyeli a benzint.

Nagy unalmamban viszont megcsináltam sok apróságot. Azokat a dolgokat, amik számomra a „hm, oké, nincs rossz állapotban”-ból a „bazeezkurvajólnézki” állapotba hoznak egy autót. Először a W124-es Merciken figyeltem ezt meg. Van amelyik rendesen beindítja a nyálelválsztásom, és megnyomja a „KELL” gombot, van amelyik meg csak „hm, oké, korrekt”, pedig amúgy hibátlan. Szóval ennek jegyében történt néhány plasztikai műtét. Meg egy-két kísérlet is, ami akár másnak is érdekes lehet.

boritonak_2.JPG

Tovább
Szólj hozzá!
2017. május 24. 22:38 - wankel

Találkoztunk, titokban, mint a szabadkőművesek

A múlt hétvégén megvolt az első RX-8 találkozós részvételem is az autóval. Mivel „Tavaszi RX találkozó és bejáratás”-ként volt meghirdetve, az utolsó szót magamra vettem, és kötelezőnek éreztem a megjelenést. Ezzel újabb 700 – mostkapaszkodj – h i b a m e n t e s  kilométer került az autóba, amivel az összes megtett távolság 2300-ra szaporodott. A sárga lámpát a legutóbbi poszt előtt az NV RAM reset-tel meggyógyítottam. Igaza lett Rolandnak, valóban csak a motorcsere utáni visszaállítás kellett neki, mert azóta nem jött vissza a gyújtáshiba, pedig elég sokféle fordulaton használtam...

Az újabb 700 km azt is jelenti, hogy megvolt az 1000 mérföld, alias 1600 km amikorra James „barátom” a kompresszió maximumát ígérte, miután meglátta az előző kompressziómérés eredményeit. Lelövöm a poént: semmi nem változott.

Kinek van menőbb verdája? Apának vagy lányának?

Tovább
5 komment
2017. május 18. 23:02 - wankel

Welcome to the szopó jungle!

Tisztelt Hölgyeim és Uraim, köszöntjük Önöket a csapágyazott Szopóroller De Lux fedélzetén! Bőrszíjakat becsatolni, kérem helyezzék arcukra a szopóállarcot, vegyék ajkaik közé a szájpecket, farpofáik közé pedig a pozicionáló stiftet. A csapágyak most épp kicsit berágtak, készüljenek fel, kemény utunk lesz. Akik éves bérletet váltottak, ők, nos... hát, ők idióták.

Bérletet vettem, vállalom. Najó, ennyire nem veszélyes a helyzet, de azért sikerült belenyúlni abba, amibe nem szándékoztam. Ezért nem veszünk autót kipróbálatlanul, akkor sem, ha egyben van, nem tűnik (khm) rozsdásnak, és nem sokkal egy szigorú osztrák műszaki vizsga után térdelt le.

img_2554.JPG

Random kép, összefutottam egyik helyi RX-szel

Na akkor lássuk, mivel vagyok eddig szopóágon:

Tovább
10 komment
2017. május 02. 18:50 - wankel

Milyenek a szürke hétköznapok egy piros Mazda RX-8-cal?

Avagy végre kipróbálhatom, mibe toltam 2 millát meg fél évet

Városi autóként, főleg így bejáratósan, 4000-nél elváltva, motorféket szigorúan nem használva inkább könnyebb fizikai munka a Mazda vezetése, semmint szórakozás. Hogy mindjárt első nap rám akarták törni a reggeli csúcsban (vétlen voltam, előttem megálltak, én is így tettem, a sokkal mögöttem jövő viszont későn eszmélt) gyorsan belém is verte, hogy ez nem is lesz városi autó. Már amennyiben a 17 liter körüli városi (vegyesben 15) fogyasztás nem győzött volna meg erről.

Tudom, már volt ez a két kép, de ide most ezek illenek. Teljesautós képekből itt van több.

Tovább
15 komment
2017. április 24. 22:32 - wankel

Az én arcomba nem robbanT A KATA...

Avagy mi történt, mióta Macudából Pipacs lett

Elég rég volt már poszt, ennek egyszerű okai vannak: az autóépítés hajráját hátrahagyva igyekeztem végre itthon is lenni, illetve értelemszerűen minél többet használni az autót. Meg simogatni.

A simogatás jegyében kapott egy komplett takarítást, bőrápolóval meg matt műanyagápolóval. Egyébként, mint gumiiparban dolgozó, eloszlatnék egy tévhitet:

a műanyagot és a gumit nem lehet ápolni.

Tovább
Szólj hozzá!
2017. április 08. 14:43 - wankel

Neved mától Pipacs

Rendszámos autó lett a Mazdából ( :

Pénteken, egy pörgős, de unalmas hét kárpótlásaként végre rendszámot kapott az RX-8-am. Utóbbi időben figyeltem, hogy mik a legfrissebb táblák, és PCS-ből elég sok jött szembe, ami azt sugallta, hogy itt helyben most ez megy. Hát ebben nem tévedtem, viszont akárhogy drukkoltam neki, hogy kifusson, a végére még csak odaértem.
img_2218_masolata.JPG

Tovább
25 komment
2017. április 04. 20:53 - wankel

Jáááájjjjj

Ígértem egy rövid bejelentkezést a mai "elő-vizsga" után.

img_2210_masolata.JPG

Rendesen átnézték, átrázták, mérték amit kellett. Fékek jók, lengéscsillapítók jók, a hátsó stabilizátorok még átmenők, de hamarosan cserések (mivel a mindenkori célom a műszaki tökéletesség, így ez nem is lehet kérdés, hogy hamarosan cserélve is lesznek), viszont

a bal oldali belső kormányösszekötőm döglött ) :

Ha sikerül csütörtök délig túrnom egyet, akkor pénteken, de legkésőbb hétfőn rendszám lesz a gépen, ha nem, akkor csúszik a téma.

Illetve a melegindulással mégsem olyan jó a helyzet, mint gondoltam, bár továbbra is tény, hogy sokkal jobb, mint volt: hosszabb járatás, mozgatás után már nem indult újra, viszont viszonylag rövid pihenő után igen. Kilométer hiánya van úgy érzem, de megkapja, csak legyen már rendszám rajta, aztán irány az országút. Viszont még kicsit hidegebb volt, többször lefojtották, utána gond nélkül indult, nem floodolt be, ez meg mindenképp jó.

A CO is rendben, pedig ettől paráztam leginkább, a rengeteg premixolaj ellenére 2500-as fordulatszámon kb. nulla.

Ezen kívül a krattyogás, ami hallatszik, szerintük nem a kuplung, hanem a differenciálmű, ezt is meg kell majd nézni, mi az, illetve meghallgattatni valakivel, aki látott már ilyet az enyémen kívül is.

Jaés megjöttek az ebay-ről a csudálatos féktest matricáim, mert ez nagyon kell, és enélkül nem élet az élet. Nagyjából ez volt az egyetlen csicsa (a hidegfényű helyzetjelzőkön kívül) amit így első körben megengedtem magamnak, más szépítészetre nem engedélyeztem a költekezést.

10-et ígértek, 13 volt a csomagban, úgyhogy bármely méretet is használom fel, mindenképp jut egy szett "B"-nek, de lehet még "B2"-nek is ( :

img_2211_masolata.JPG

Szólj hozzá!
2017. április 02. 20:57 - wankel

P rendszám? Útvonalengedély? Hogyan mozgassak egy külföldi papíros autót?

avagy hogyan nem sikerült, aztán meg mégis, vizsga előtt bejáratni az RX-8-asomat

Hogyan lehet egy külföldi papíros autót mozgatni, egyszerű földi halandóként? Rövid leszek: csakis trélerrel.

Kaptam a jobbnál jobb tippeket itt is, ismerősöktől is, íme ezek, meg hogy miért bukta mind:

- ideiglenes útvonalengedély: ne kérjétek, hogy pontos jogi meghatározásokat hozzak, a lényeg, hogy lehet olyat kérni, amivel a vizsgahelyre el lehet jutni, illetve létezik 3 naposban is. Igen ám, de csak olyan autó kapja meg, amelynek már volt magyar műszakija, csak épp lejárt. Erre van kitalálva, egy Magyarországon gyakorlatilag nem létező, hazai forgalmi engedéllyel soha nem rendelkezett autóra ezt nem adják ki (lássuk be, jogosan). Pedig milyen jól hangzott volna, amikor megállít a rendőr rendszám nélkül, hogy

"hát én csak épp a vizsgaállomásra mentem, jajj, basszus, hát eltájolt a navi... hát jó, egy olyan 300 km-rel, dehát 2017-ben itt tart a technológia, tehetek én róla kéremtisztelettel?"

Tovább
14 komment
2017. március 26. 11:57 - wankel

Alvázvédelem

Rozsdagyilkolás, 3., s egyben utolsó felvonás

Az előző két részben megírtam azt a kb. 6 napnyi küzdelmet, amit az alvázon, a küszöbökön és a hátsó futóműveken található rozsda levakarásával és passziválásával folytattunk. Ígéretemhez híven, ebben a részben végre az alvázvédőzésről is lesz szó. Meg egy kis csajozásról. Utána meg nőgyógyászatról...

mire nem jó két masszív kipufogó

Tovább
8 komment
Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.