Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.

2018. január 27. 17:49 - wankel

Az autó amire senki nem gondol. Pedig...

Wankelblog szolgálati autó keres

Fiat Tipo 1,4 Easy (5 ajtós) gyors-teszt

In medias res: autót akarok venni. Természetesen nem a Mazda RX-8, hanem a szürkedévú helyett. Erről csak az után akartam írni, hogy már megvan a kiszemelt, egy gyors összefoglalóként arról, hogy miket néztem, és mit gondoltam bennük ülve (röviden: többnyire semmit, unalmas lufi mind). De most az olaszos lazaságnak egy egészen szimpatikus oldalával találkoztam.
(Akit most legörget, és úgy érzi „TLDR”, az autóra viszont kíváncsi, az ugorjon pár bekezdést, nagyjából a poszt egyharmadát megúszhatja. A többieknek köszi, és nyugi, ennél csak hosszabban tudok fogalmazni.)

img_0253.JPG

Tovább
2 komment
2017. december 20. 18:08 - wankel

Rész premix, full premix, vagy Sohn adapter? Idemitsu?

Kezdők ide! – Wankeles alapinformációk 4. rész

Kezdjük a felelősség kizárásával: olajozás kérdésében nincs szentírás. Vélemények, érvek, és ez alapján kialakult meggyőződések vannak. A kézzel fogható, összehasonlításra alkalmas tények ritkák. Jelen cikk célja összeszedni az olajozási megoldásokat, amelyeket nagyszámú ember használ, azok előnyeivel és hátrányaival. Mindegyik megoldás mellett láttunk már tartós és korán tönkremenő wankel motort is, az arányok viszont mások. Az olajok típusai és mennyiségei az Olaj 1x1-ben olvashatóak.

tgmo.jpg

Tovább
Szólj hozzá!
2017. december 15. 16:18 - wankel

Wankelsztorik 2.

A poszt az új sorozat második része, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik.

A Wankelsztorik mostani részében Pugner Tamást, vagy ahogy talán fel is ismeri valaki, Pungit kaptam el pár kérdésre, akinek az autója mellesleg most szerepelt a Totalcar erőmérőjében. Amihez testületileg drukkoltunk neki, nehogy rajtunk röhögjön a világnak az a fele is, aki eddig nem tette.

pungi_2.jpg

Akik már szerepeltek, azokról leszedem a cenzúrát. Egyikük ráadásul gyógyult függő, vele is fogok beszélgetni. Jobb szélen Pungi.

WB: Kezdjük egy friss infóval, jól tudom, hogy megkúrtak? Mi volt a vétked?

Tovább
7 komment
2017. október 28. 15:38 - wankel

Wankelsztorik 1.

A poszttal egy új sorozat indul, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik? Első részeként fogadjátok szeretettel a blogon párszor már említett barátaim – akik történetesen testvérek –, B1 (a.k.a. Balázs) és B2 (a.k.a. Bence) történetét, valamint a sajátomat.

Mi hárman elég jól lefedjük a wankelezési lehetőségek szentháromságát: megvette viszonylag drágán, és mázlija volt, megvette olcsón, és beszopta, illetve vagyok ugye én, az „épített egy jót, de mocsok sokba lett a végére” című történettel. Persze a 3 fő irányon kívül ezek tetszőleges kombinációja is előfordulhat. Az én sztorimat ismerhetitek, de most, hogy egy éves a blog, és lassan az autó is, legyen ez a poszt egy szumma is arról, ami eddig történt.

1_1.png

Mi vagyunk azok, akiktől anyád féltett. Yo!

Tovább
2 komment
2017. október 23. 17:43 - wankel

Mindenki nyugodjon le, elromlott a Mazda!

Rég volt már poszt, amire hozhatnék kifogásokat, hogy pl. családom is van, ezer más dolgom volt, meg ilyenek, de elég erős oka az is, hogy nem történt semmi érdemleges. Persze a „Kezdők ide” sorozat, meg még pár téma körüljárható, egy RX-7-est is volt szerencsém elkötni egy körre, arról is tervben van egy kis beszámoló, meg autót nézni is voltunk közben, egy másik fertőzöttnek. Ígérem, a mostani hosszú hétvégén kerítek is időt ezekre, és megpróbálok kicsit előre dolgozni.

1_4.JPGA blogger az élet császára

Most viszont „BRÉÉKING!”, meg „Csak elment autózni, és ami ezután jött arra senki sem számított”, stb., szóval rendkívüli poszt következik, bár tegyük hozzá, a többség valószínűleg pont arra nem számított, hogy áprilistól októberig 4000 km-en át hibamentesen üzemel az RX-8. Ami már csak annak fényében is mókás, hogy mindeközben a szögegyszerű, ugyanilyen korú Daewoo-m nem volt képes ugyanerre.

Tovább
2 komment
2017. augusztus 19. 01:13 - wankel

Soros-párhuzamos Rolls-Royce dízel wankel? Mivan?

A ’60-as ’70-es években a wankel motor még az újdonság erejével hatott, és két út előtt állt: a fejlesztést kibekkelő gyártók inkább mennek tovább a maguk útján, és rá sem hederítenek (ahogy ma is igyekeznek a homokba dugni a fejüket, és évszázados megoldásokat erőltetni az újak helyett), vagy felkapják, és továbbfejlesztik. Utóbbi hozzáállás volt a ritkább, és azok, aki futottak vele pár kört, többnyire fel is adták a kezdeti nehézségek után, visszatérve az egyszerűbb-olcsóbb útra. Ennél egy kicsit nagyobb kört futott vele a Rolls-Royce, végül azonban ők is polcra tették a történetet. De közben legalább érdekes kísérleteket tettek, mivel kicsit máshogy közelítették meg, mint a többiek.

A Rolls-Royce 1964-től 1970-ig tartó kutatásának végeredménye egy katonai felhasználásra szánt, 350 lovas 2x2 kamrás dízel wankel motor lett, amelyet sajnos „további fejlesztésre szorul” stádiumban hagytak.

Tovább
3 komment
2017. augusztus 07. 22:54 - wankel

Poliuretán motortartó bak házilag? Naná!

Megnéztem egy videót, és úgy éreztem, a világot is meg tudnám váltani, ha fenn volna TeCsőn, hogyan kell. Hát még egy motortartó bak felújítás? Mit nekem? Aztán megnéztem még egy videót, és rájöttem, hogy tud ez nagyobb szopás lenni, mint azt én gondoltam, de azért belevágok. Jó tanács: a világmegváltáshoz azért várjátok meg, míg legalább 3 videó felkerül a témában.

Nem csak RX-8 tulajoknak lehet érdekes ez a DIY, hanem mindenki másnak is, akinek olajjal töltött bak tart valamit az autójában. Nem volt durva menet, a poszt végén majd linkelem a két videót is, de most csönd, én beszélek. Meg mutogatok is. Talán még rajzolok is. És előre is elnézést a rettenet fotókért, többnyire olyan helyeken készültek, ahová nem fért be a fejem, így nem láttam mit fotózok, és a kínai csodalámpám is csak igényként volt jelen, nem a polcon, úgyhogy egy félig lemerült bringalámpával alkottam.

Tovább
2 komment
2017. július 08. 15:55 - wankel

Plug and play rozéfröccs

A munkahelyemre jövet-menet napjában kétszer „kényszerülök” megcsodálni az egyen soul red-ben felsorakoztatott Mazdákat a Móczás K Autószalon előtt. Emiatt minden nap kétszer kell megállapítsam, hogy „bakker, ezek mocsok jól néznek ki”, miközben a kerékpárút kátyúi épp kiütik alólam a 8 barra fújt virsligumijaimat. Így a prosztatamasszázzsal felérő útviszonyok ellenére azt sem tudtam nem észrevenni, hogy hozzánk is érkezett egy MX-5 RF, ami a Mazdák közt szinte terepszínnek mondható pirosban is feltűnő jelenség.

kep_1.JPG

Tovább
5 komment
2017. június 15. 23:17 - wankel

Összefestékeztem, megégettem, lelocsoltam savval, és örvendeztem

Előrebocsátom: eget rengető újdonságról nem tudok beszámolni. Ha macska lenne, azt mondanám, hogy kurvul, dorombol, eszik. De mivel ez nem macska, hanem egy wankelmotoros autó, ezért inkább azt mondom, hogy nem akar tönkremenni, teszi a dolgát és nyeli a benzint.

Nagy unalmamban viszont megcsináltam sok apróságot. Azokat a dolgokat, amik számomra a „hm, oké, nincs rossz állapotban”-ból a „bazeezkurvajólnézki” állapotba hoznak egy autót. Először a W124-es Merciken figyeltem ezt meg. Van amelyik rendesen beindítja a nyálelválsztásom, és megnyomja a „KELL” gombot, van amelyik meg csak „hm, oké, korrekt”, pedig amúgy hibátlan. Szóval ennek jegyében történt néhány plasztikai műtét. Meg egy-két kísérlet is, ami akár másnak is érdekes lehet.

boritonak_2.JPG

Tovább
Szólj hozzá!
2017. május 24. 22:38 - wankel

Találkoztunk, titokban, mint a szabadkőművesek

A múlt hétvégén megvolt az első RX-8 találkozós részvételem is az autóval. Mivel „Tavaszi RX találkozó és bejáratás”-ként volt meghirdetve, az utolsó szót magamra vettem, és kötelezőnek éreztem a megjelenést. Ezzel újabb 700 – mostkapaszkodj – h i b a m e n t e s  kilométer került az autóba, amivel az összes megtett távolság 2300-ra szaporodott. A sárga lámpát a legutóbbi poszt előtt az NV RAM reset-tel meggyógyítottam. Igaza lett Rolandnak, valóban csak a motorcsere utáni visszaállítás kellett neki, mert azóta nem jött vissza a gyújtáshiba, pedig elég sokféle fordulaton használtam...

Az újabb 700 km azt is jelenti, hogy megvolt az 1000 mérföld, alias 1600 km amikorra James „barátom” a kompresszió maximumát ígérte, miután meglátta az előző kompressziómérés eredményeit. Lelövöm a poént: semmi nem változott.

Kinek van menőbb verdája? Apának vagy lányának?

Tovább
5 komment
Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.