Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.

2016. november 06. 18:45 - wankel

Motorhibás Mazda RX-8 olcsón, avagy a második megtekintett autó

Beindult az élet, egyik szombat a másik után, egyik autó a másik után. Belebotlottam egy motorhibás autóba, ráadásul olyan árulja, aki a szükséges alkatrészek, javítások koordinálásában is tud némi segítséget nyújtani. Mi baj lehet? Gyerünk megnézni!
rozsda.JPG

Két rozsdás elem, a sok közül

Ezúttal egyedül mentem, Gyuri nélkül, lévén egy működésképtelen autón nincs sok diagnosztizálni való. Feldobtam az utat telekocsira, lettek is utasaim, odafelé félúton egy srác, visszafelé három nő, meg egy kutya ( :

A lényeg: milyen volt az autó? Nagyjából tisztában voltam a hibáival, a valóság viszont kicsit rosszabb volt, mint amire számítottam. Ez sem lenne gond, majd a végén számolok egyet, mit jelent ez pénzügyileg.

Szóval nézzük az autót:

    • összes szervizszámla megvan új korától kezdve, mindig márkaszerviz szerelte, nem sajnálták rá a pénzt
    • 12 évesen, 180 ezer kilométernél pusztult el a motor (féltávon volt egy apex csere márkaszervizben), ami alátámasztja, hogy vigyáztak rá
    • új gyújtás elemek
    • fiatal féktárcsák
    • belseje nagyjából rendben van, nincs szándékosan összekarcolva, kiégetve semmi
        • motor megállt, oké, ez „nem hiba”
        • rozsda-rozsda-rozsda… 4 ajtó, 4 sárvédő, 2 küszöb, csomagtérajtó
        • vezetőülésen fekete folt (égés?), kormány kopott (piros részeken), kesztyűtartó karcos, váltószoknya szakadt. Mindezt egybevetve is szebb, mint a Győzi féle, pedig abban feleannyi km se volt.
        • lengéscsillapítók kukák
        • kuplung gyenge (erre én nem jöttem volna rá, az eladót dicséri, hogy felhívta rá a figyelmem)
        • gumik kukák, felniken padkanyomok, utóbbi szódával elmegy
        • profin beépített, de nyom nélkül nem kiszerelhető Nokia kihangosító (brr, a Daewoo-m műszerfalát sem furkáltam össze, pedig abba is került kihangosító, tolatóradar, stb.)


        Tehát
        ami tönkremehetett, az megtette. Ha mindezeket megcsinálom, akkor van egy szinte hibátlan autóm.

        Egy kérdés maradt: mennyi az annyi?

        Felújítás költségterve:

        Autó: 600 000 Ft
        Motor: 800 000 Ft
        (felújítás vagy alapszinten felújítottra csere, beszerelve, feltöltve, stb.)
        Lakatolás/fényezés/elemcsere: 400 - 450 000 Ft
        Beltér: 60 000 Ft
        Lengéscsillapítók: 90 000 Ft
        Kuplung: 70 000 Ft
        Gumik: 160 000 Ft
        Alváz és üregvédelem: 80 000 Ft
        (az árak munkadíjjal együtt értendőek)
        Végösszeg: 2 200 000 – 2 300 000 Ft


        Magyarul 2,2+ M Ft-ért kaphatok egy rozsdamentes, felújított motoros autót sok új cuccal.
        Az autó mellett szól az egygazdás, tökéletesen visszakövethető előélet is, de evvel nem megyek sokra, ha a jelen állapot nem jó.

        A felújítás után a beltérben marad pár elfogadható kopás (amely egy 180 ezret futott autónál amúgy teljesen rendben van), meg egy telefontartó helye.
        A külső, cserélt, eredeti és újrafényezett elemek színazonosságát viszont senki nem garantálja. Hiába a színkód, hiába a profi fényező, a cserélt cuccoknál a 10-12 év alatt bekövetkezett fakulás képes trükkökre.

        Szumma: nagyjából annyiért, nagyjából azt kapnám, amit szeretnék. Nem rossz ajánlat, de nem is visszautasíthatatlan. Az autó olcsó, de minden rossz rajta, ami rossz lehet. Keresgélek még tovább, nem szorít az idő. Ha közben ez elúszik, hát elúszik, majd akad másik.

        Project X költség eddig: előzőek + mostani útiköltség - telekocsi = 18 011 Ft

        Érdemes Oszkározni: ezt az utat majdnem egy autómosásnyival pluszosra hoztam ki (LPG rulez). Na ilyen nem lesz a Mazdával ((:

        Következő rész:

        Külföldi papíros motorhibás autó, avagy mit rejtenek városom udvarai

        3 komment

        A bejegyzés trackback címe:

        https://wankel.blog.hu/api/trackback/id/tr8211977646

        Kommentek:

        A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

        Burgermeister 2017.02.03. 17:58:56

        Most bukkantam rá a blogodra, olvasom. Az rx-8 külseje és bele 10/10 az én szememben. A motorja már más tészta. Nem gondolkoztál azon, hogy belerakni mást? Tudom nehéz ügy itthon papírozni. Németországban lehet ilyet? És aztán nálunk forgalomba helyezni?

        Burgermeister 2017.02.03. 18:59:03

        qrva blogmotor...benyelte

        wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.03. 21:17:19

        @Burgermeister: nem mondom, hogy nem villant át az agyamon, de egy másik motort úgy belefaragni, hogy kevesebb hiba legyen vele, mindenféle titokzatos nyűg nélkül, mint amit egy wankel képes produkálni, az annyiba kerülne, mint 2-3 wankel motorfelújítás/csere. Meghát... az úgy már nem az igazi.

        Tipikusan az amit nyer a réven, azt elveszti a vámon esete. Ja és igen, a papírozásról még akkor szó sem esett. Mindent lehet amúgy itthon is, csak tudni kell, kihez forduljon az mer. Én pl. pont nem tudom.
        Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.