Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.

2017. október 28. 15:38 - wankel

Wankelsztorik 1.

A poszttal egy új sorozat indul, amiben RX-8 (7? legyen meglepetés) tulajok fognak mesélni, hogy ők hogyan is lettek wankelisták, és mégis, miért jó ez nekik? Első részeként fogadjátok szeretettel a blogon párszor már említett barátaim – akik történetesen testvérek –, B1 (a.k.a. Balázs) és B2 (a.k.a. Bence) történetét, valamint a sajátomat.

Mi hárman elég jól lefedjük a wankelezési lehetőségek szentháromságát: megvette viszonylag drágán, és mázlija volt, megvette olcsón, és beszopta, illetve vagyok ugye én, az „épített egy jót, de mocsok sokba lett a végére” című történettel. Persze a 3 fő irányon kívül ezek tetszőleges kombinációja is előfordulhat. Az én sztorimat ismerhetitek, de most, hogy egy éves a blog, és lassan az autó is, legyen ez a poszt egy szumma is arról, ami eddig történt.

1_1.png

Mi vagyunk azok, akiktől anyád féltett. Yo!

  • Mikor volt az a pillanat, amikor megszületett a döntés, hogy neked egy RX-8-ra van szükséged?

B1: Az első az egy balatoni nyaraláshoz köthető, amikor egy autós újságban láttam az első cikket a széria RX-8 nemzetközi menetpróbájáról. Akkor igazából még annyira nem is tetszett meg nem is tudtam mi ez, csak párszor, amikor visszalapozgattam, akkor jöttem rá, hogy basszus ez az autó mocsok jól néz ki, és ahhoz képest elég sokat tud is. Akkor voltam olyan kb. 14 éves.

B2: A folyamatos RX-8-azás, ami 2003 óta megy nálunk, a relikviák gyűjtésétől már a váltógomb beszerzésig, kis modell, nagy modell, minden méretben, autóülés... És az autó maga is tetszett, csak nyilván semmi tapasztalat nem volt, csak a formát ismertem.

WB: Sose gondoltam, hogy egyszer annyira rákívánok, hogy vegyek is egyet... Egyedül arra volt egy határidőm, hogy mikorra vegyek magamnak hobbiautót, hogy ne pocakosan, kopaszon, kopott reflexekkel üljek bele egybe. A vágyott, reális érvekkel is megtámogatható MX-5-ben kevés volt az ülés. Az IS200 túl gyenge volt, a BMW-sséggel egyszerűen nem tudtam azonosulni (pedig semmi bajom a márkával), így képbe került az RX-8... Négy ülés, négy ajtó, hátul hajt+LSD-s, elég erős, de benne van minden fontos biztonsági bizbasz, ami mellett a családdal is el merek indulni bárhová... Meghát a forma... 1 hónap nézegetés, majd Balázs autójába beülve nem volt visszaút, megszűnt minden más opció.

2_2.jpg

Mi vagyunk azok, akiktől anyád féltett - mondhatnák ők is.

  • Mikor követte ezt a birtoklás?

B1: Én 2015. augusztus végén vettem.

B2: 2016. december 18, életem legszebb napja – („volt” lövi be Balázs :D )

WB: 2016. november 17-én vettem át a kulcsokat, a hivatalos birtoklás a honosítás miatt kicsit később kezdődött. 2017. április 8. óta rendszámos autó.

  • Nem próbáltak lebeszélni mások? Esetleg te, saját magadat?

B1: Én nem, mert mire eljutottam odáig, hogy veszek egyet, addigra tisztában voltam az előnyeivel és a hátrányaival is, amit egy RX-8 birtoklása jelent.

B2: Mindenki próbált lebeszélni róla („Én igen”, súgja Balázs), de egyszer élünk, mindenkinek kell egy költséges hobbi. („Inkább, mint hogy füvezzél, vagy herkózzál”). Én úgy vagyok vele, hogy megpróbálok maradandó dolgokat vásárolni.

WB: Mások nem, mert az autós barátaim azt látták, hogy Balázs megvette, és nincs vele baja, a többi barátom meg nem autós. Én próbáltam lebeszélni magamat, nagyon, de végül megállapodtam magammal, hogy sosem lesz 1. autó. Így bármi hibája is legyen, sosem leszek rá mérges, mivel nem elvárás, hogy mint közlekedőedényi értelembe vett autó, jó legyen (évi 1 olajcsere az apróságokkal, minél kevesebb tankolás, ilyenek, amiket elvárnék ettől a kategóriától).

3_6.JPGB1-é a blogon már mutogatott Nordic Green színű autó, aminek a színét még mindig csak úgy tudom jellemezni, hogy úgy csillog, hogy Edward Cullen elbújhat mellette.

  • Egyetlen autó, vagy van mellette más is? Ha igen, mi?

B1: Saját tulajdonúként egyetlen, de a családban található mellette más autó is. Egy Volkswagen Passat dízel. Smoke and charm, yee.

WB: Egy kiváló, utolsó szériás Daewoo Nubira 1,8 CDX büszke tulajdonosa vagyok. Metálszürke, autógázzal. Egyébként az interjú is ebben készült, mivel az én Mazdám kuplungra vár, Balázsé ledefektelt, Bencéé meghát... szóval pont egyik sem volt menetkész.

  • Hogy jellemeznéd a viszonyodat az autóval?

B1: Szimbiózisban élünk egymással. Hogyha tehetném, akkor beállnék vele a szobámba és nézegetném, vagy konkrétan benne aludnék. Ezt még régen terveztem, hogy kint alszok nyáron. Az ülése kényelmes, egyszer aludtam benne, a kutya kitúrt az ágyból. (WB: egy vizsláról van szó, én is hagytam volna neki.)

B2: Imádom, imádom, imádok ránézni, én egy nagyon szép, nagyon formás autónak látom, van hogy csak azért kimegyek az udvarra és körbenézem („Rohad-e még valahol?” - Balázs), és pont ezért szomorú dolog ránézni, hogy ott áll egy helyben. Ez az az öröm és bánat topik, szar érzés, hogy ott van, és rágja a rozsda.

WB: A kurvám. Nyeli a pénzt meg az italt, cserébe bármit megcsinál amire kérem.

  • Milyen problémáid voltak eddig vele?

B1: Gyújtógyertya és kábelcsere volt, azon kívül most szarakodik a kuplungom, és nagyon kéne neki egy új katalizátor, mert már olyan büdös szegény, hogy ciki vele járni.

WB: Az enyém is büdös...

B2: Ha a három RX-et egymás mellé tesszük, akkor a tiédnek ilyen természetesebb, meg édeskés illata van (WB: tuti a jó sok premixolaj), az enyémnek olyan természetes benzin szaga van – olyan kicsit dús keverék – Balázsé meg büdös, mintha disznót vágtak volna.

B2: A 600 km alatt? B1: Az alatt nem volt baja... :D (WB: az autó melegen kerepel, és visszahűlésig nem indul, nem tudjuk, de valószínűleg (ez is) csapágyas – „K. Gabi lájkolja ezt”).

WB: A vásárláskor fennállókon kívül csak a kuplung, mert nem gyári került bele. Illetve a váltóhibáról nem tudtam vásárláskor.

4_6.JPG Balázs autója jól viselkedett, ezért kapott egy gyári alu tankajtót

  • Mi volt a legjobb/legrosszabb élmény az autóval?

B1: Legrosszabb élményem, mikor sikerült a kuplungot megégetnem egy picit, mert indultunk haza az esti pörgésről, és egy alfás leszólított, és nem szoktam nagyon rajtolni. Azóta szar egyébként a kuplungom. A legjobb? Igazából élvezem minden percét mikor vezetem. Nem tudok egyet kiemelni, hogy a pályaudvaron hóban csúszkálás, vagy átugrani Soltvadkertre fagyizni, vagy Tinnye felé, a hegyekben, találkozó után...

B2: A legszebb, amikor hazafelé tartottunk az autóval, mínusz 4 fokban, nyálkás úton, nyári gumikkal, és minden rendben volt, és jó érzés, hogy van egy saját autóm. Legrosszabb a gyertyacsere, mikor elkúrtad nálunk a fél napodat (WB: beleraktunk egy komplett másik gyújtást, hátha az okozza a bajt. Akkor került ki, hogy 3 tailing és egy leading gyertya volt benne...). Illetve folyamatosan tart.

5_6.JPGA motorblokk oldalán bazinagy betűk jelölik, hogy T vagy L, azaz trailing vagy leading gyertyát kell oda betekerni. Teljesen poka yoke, valakinek mégsem adta ki.

WB: A legrosszabb hazafelé Pestről, a motort is beépítő szerelőktől, akiknél pár utólagos simítás miatt volt. A villogó gyújtáshiba viszont ahogy elbúcsúztunk, ismét előjött, ráadásul sötét volt, szakadt az eső, jég is esett, nem is apró, minden csatak párás volt, a klímám meg még nem volt feltöltve... Zsebkendővel törölgettem magam előtt az ablakot, és igyekeztem kivergődni Pestről a csúcsforgalom közepén, egy ismeretlen részről. Ilyenkor tudnak igazán nyomasztóak lenni a buszok, a nekem fejmagasságban lévő kerekeikkel, meg a nyomvályúkból kispriccelt dézsányi vízmennyiséggel. A legjobb az volt, mikor idén nyáron, a szabadságom utolsó napján, egyedül nekivágtam a világnak, és tettem egy kb. 500 km-es kört. Alcsút, Felcsút, Tinnye, Dobogókő kétszer... Negyven fok, visító gumik, tetőablak kinyitva, klíma kinyomva, 'because race car'.

5_5_1.JPG

  • Mennyibe van, mit tudnál venni rajta?

B1: 1 750 000-ért vettem, durván olyan 2 millió Ft-ban van eddig. De helyette nem vennék mást. Mellé jöhetne egy 2-es Seat Leon, vagy egy IS200.

B2: 1 250 000-ért vettem. Eddig nincs 1,5 millióba.

WB: Egy kiváló, sok év garanciás klímás Dacia kombit. Hm, rá is kívántam egyre.

6_6.JPGA farhátas szatyor az enyém, az az orvosi táskám, így farhát helyett jellemzően pár kiló szerszám utazik benne. Most épp Bencéhez jött.

  • Meddig tervezed megtartani? Mi jöhet szóba helyette?

B1: Én nem akarom eladni az autót, mert családi emlékek kötnek hozzá. Inkább veszek egy rohangálós autót, de ettől nem fogok megválni szerintem, hacsak menthetetlenül ki nem hullik.

B2: Mindenféleképpen megtartom, és fel fogom újítani, rendbe fogom hozni kívülről belülről. Mondom, mindenkinek kell egy hobbi.

WB: Én ennél csalfább vagyok... Mondjuk lecserélni nem tervezem, mert minden más ami tetszik, sokkal drágább, és inkább 2 mint 4 személyes. Első vagy legutóbbi szériás Porsche 911-es, RX-7 FD, Alfa Romeo 2000 GT Veloce... Mondjuk ha ezeket valaha megengedhetem magamnak, akkor az RX-8-at is megtarthatom, szóval marad. A cél az OT vizsga.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wankel.blog.hu/api/trackback/id/tr2113111952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EqueS 2017.10.28. 22:09:19

Játszós autó upszgréd youtu.be/ckB4-oUF17M
Valami ilyen team-et kéne elkapni, ők már kisujjból kirázzák a motor generált.

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.10.29. 17:09:46

@EqueS: nah, jó, ez egy másik kategória ( : itt már mindegy is a kasztni, mikor egy csavar sem egyezik meg az alap autóval.
Amúgy igen, az a baj, hogy itthon nincsenek ilyen teamek, és nehéz bárkire is rábízni egy motorgenerált. Pláne úgy, ha szűkös a büdzsé.
Egy wankel fertőzött benzinfejű gyötrelmei a "párválasztással". Hogyan lesz, vagy nem lesz végül egy jó Mazda RX-8 a szerző birtokában. Még potenciálisan lehet bármi.