Lássuk az opciókat, amik sok-sok kutatás során feljöttek:
Mazda MX-5 (NB): az élményautó definíciója! Az értelmező kéziszótárban a „vezetési élmény” mellett mindössze egy Miata fotója kellene, hogy legyen. Nincs benne semmi felesleges flinc-flanc, beleülsz, körbenézel, és pont addig tart az autó. Nem eszetlenül erős, de egy pillanatig sem gyenge, tető le, napszemcsi fel, világkirálya mód be, és a legszebb, hogy a járókelők nem utálnak, hanem veled örülnek. A fordulatszámmérő kívánja a hatezer fölé forgatást, a hátsókerékhajtás meg a kis méret iszonyat intim kapcsolatot ad az úttal, persze pattogsz, minden kátyún kiugrasz az autóból, de ez mikor volt baj? Gazdaságos is: az alkatrészei olcsók, és 8 literrel eljár. Mindezt 2 milla alatt akár már rozsda nélkül is megkapod. Hogy hol bukik el? 2 személyes. Mivel immáron nem csak tervben, hanem valóságban is hárman vagyunk, így ez számomra kiesett.
Ha megteheted, hogy fiatalon vegyél egyet, ami nem akar teljesen széthullani, egy percig ne habozz! Legközelebb nyugdíjasként lesz aktuális...
öreg olaszok: imádom a szagukat, hangjukat, formájukat, de a biztonság nem egy létező fogalom, és egy útra három szerelés jut
hot hatch-ek: 4-5 személy befogadása pipa, csomagtartó pipa, fenntarthatóság pipa (leszámítva, hogy pár drága alkatrészben eltérnek a szériától), DEEEEE: nem hátul hajtanak ) :
Seat Leon FR/4x4/stb: hot hatch, a jobbik fajtából. A formában is eléggé benne van a mehetnék. A 4x4-es viszont ritka, és még mindig nem hátul hajt. Bár legalább ott is.
Lexus IS200/300 (2006 előtt): hmmm! Sokáig ez volt a csapásvonal. Megbízható tartalom, hátul hajt, 2 milláért már igen jók vannak, alkatrész is van hozzá… DE. A 200-as gyenge, a 300-as meg irgalmatlanul ritka errefelé, alkatrész szinte csak külföldről van hozzá. A 200-asra akasztható gyári kompresszor, úgy már oké, de az +1 milla. És valami hiányzik a formából. Elölről nagyon jó, benne van a dög, de a fara valahogy nem az igazi. Hiába mondják igazi gokartnak, meg echte 4 ajtós MX-5-nek, nálam sajnos nem nyomta meg eléggé a „kell” gombot. Nomeg, elsődleges autónak kicsit öreg, másodiknak meg túl "elsőautós", feleslegessé tenné a meglévőt.
De azért ha egy 300-as még beesne valahonnan…
Audi/VW 1,8T- pl. TT Quattro: a motor tetszene, de vagy személyautókba rakták, amik csak az autós kártyán sportosak, vagy TT-be, ami nem 4 személyes. Akkor sem, ha a forgalmiban az áll.
Mindenféle Alfa Romeo-k – GT, GTV, Spider, Brera…: imádnám őket, de rossz helyen hajtanak. A Brera emellé drága is. Viszont övé az "autótörténelem legjobb segge"!
Mazda 6 MPS: 2,3 turbó, 260 ló, 4x4. Evvel így még ki is békülnék akár, teljes értékű 4 személyes (persze ez is szögre akasztaná a Daewoo-t), a dög is benne van… de 3 milla. Majd legközelebb.
BMW e46 kupé: szándékosan a végére hagytam. Szerintem ez az RX-8 igazi, és majdnem egyetlen vetélytársa. Persze csak a 2,2-es soros 6-os motor felett. Szép hang, örökérvényű, tökéletes arányérzékkel megrajzolt, tiszta kupéforma, végtelen alkatrészbázis és kínálat. 2 millióba sajnos nem nagyon esnek be a 190+ lovas verziók, csak a 170-es, de kibékülnék evvel is. Hogy miért nem ez kell? Egyrészt túl sok van belőle. Másrészt nem tudok vele azonosulni. Nem vagyok BMW-s. Mondom ezt minden lenézés nélkül, teljes tisztelettel a BMW-sek iránt. Akinek átjön, hajtsa. Én nem tudom beleképzelni magam. De ha egy racionális választást keresel az irracionális igényeidre, ne olvasd tovább a blogot, vegyél egy ilyent!
És legvégül – Mazda RX-8: teljes értékű 4 személyes, akár felnőtteknek is, értelmes csomagtartóval (értsd, akkora belül, mint egy átlag kisautó), jó helyen kapar, iszonyat erős, és nagyon-nagyon bitangul néz ki! Mindemellett ha jó, és pár apróságra odafigyelsz (ezekre egy későbbi posztban kitérek), akkor nincs vele sokkal több baj, mint egy unalmas autóval. Oké, sokat eszik, de ha egy évi párezer km-t futó hobbiautónál ez a legfőbb szempont, akkor még sosem számoltál utána, valójában mi kerül a legtöbbe egy autó fenntartásában. Mindemellé a wankel motor úgy szól, mint semmi más, szinte mindenhol húz, és még ki is emeli az átlagautók közül. Mindig becsültem a Mazda csakazértis hozzáállását, amire jó példa a wankel, de akár az is, hogy nem ültek fel az elmúlt évek downsizing hullámára. Riszpekt. Ráadásul úgy tudják Európában is fogyasztható formában tálalni a mozgalmas japán formavilágot, mint senki más. Szóval megvettek kilóra, ez van.
Végszó: RX-8 kell. És itt bevallom, a blog címe kicsit csalás – alapjába véve nem wankel kell nekem, hanem RX-8. De azért örülök, hogy wankel van benne, még ha sokkal egyszerűbb is lenne, ha nem. Erre is visszatérünk később.
Projektmanagerek kedvéért:
Present State: nincs élményautóm, így nem tudom ezt kipipálni a bakancslistán
Future State: jól működő, rozsdamentes, szép állapotú RX-8-as birtoklása
Target Date: 2017. március 15.
Budget: max. 2 MFt
És ezt a bal oldali panelek közt is követhetitek.
Következő rész:
Tévhitek kontra tények, avagy miért fél mindenki az RX-8-tól meg a wankeltől?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.