Egy wankel-fertőzött naplója.

2016. november 15. 18:56 - wankel

Mi ez? Ki ez?

Mi ez? Ez egy blog. Kicsit autós blog. Kicsit személyes blog. Szívásom vagy sikertörténetem naplója. Arról szól, hogy hogyan lesz, vagy nem lesz egy működőképes, wankel motoros Mazda RX-8-asom ’x’ idő, és ’n’ pénzmennyiség elszórása után. Mesedélután egy méltatlanul félrerakott technikát használó csodálatos autóról, rémhírekről, tévhitekről, valóságról.

Kinek szól? Például annak, aki ugyanilyenen töri a fejét. Van sok fórum, megmondóember, mindenféleség. Ez meg itt az én konkrét történetem, a hazai valóságban. Ha eltévedtél a wankel csodadoktorok, csillogó és kevésbé csillogó használt autók között, a csábítóan olcsó mobile.de-s csodák és társaik közt, akkor jó helyen jársz, mert én is. Itt most következmények és kockázatok nélkül végigjárhatod azt az utat, amin én is lavírozok a blog írásának idején. A végét még én sem látom. Tarts velem, derítsük ki együtt, röhögj ki, ha úgy van, mondd, hogy „én megmondtam”, vagy örülj velem, ha nyerek a végén.

Ki ez? Mármint aki a blogot írja: Autóbuzi. Gépészmérnök. Amatőr családapa. Bringás. Gépimádó. Fiatal középvezető, aki szerencsés, és megteheti, hogy ilyen „felesleges” dolgokra is szán némi pénzt, mint az autó, még azelőtt, hogy pocakot ereszt és megkopaszodik. Örök realista, aki magának sem szeret hazudni. Röviden fogalmazni nem tudó, olykor barokkos körmondatok sűrűjébe belevesző, ám onnan valahogy általában azért kitaláló billentyűzetkoptató önjelölt író, aki írt már magának, írt már keveseknek, írt már sokaknak pénzért, most meg ír neked.

Mit hajt most a szerző? Egy kopott, szürke, LPG-s, 2004-es Daewoo-t. Kiváló igásló, nagy, korának szintjén biztonságos, olcsón fenntartható, kényelmes, és bár egyszerű, közel sem olyan kispórolt, mint egy vadiúj Dacia mondjuk. Komoly baja sosincs, valami apró mindig. Párszor már gondoltam, hogy lecserélem valami új, még lelketlenebb műanyag buborékra, de nem látom magam előtt életcélként azt, hogy a megspórolt pénzünket egy drága céltárgyba fektessük. A-ból B-be kényelmesen és gyorsan eljutni kiváló, ebben nem fog többet tudni egy új sem. 122 lovas, ha kell, elvisz 5 embert meg 5 bringát - sosem féltem, hogy megkarcolja a bringaszállító vagy nekitolják a bevásárlókocsit, ilyenkor csak legyintek egyet, egyszóval a nyugalom maga.

Pont ezért kell mellé valami izgalmas… Na erről szól ez a blog.

mazda_rx-8_on_freeway_masolata.jpg

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wankel.blog.hu/api/trackback/id/tr4111963629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ckerti 2016.12.11. 10:06:45

Szia!
Annyira hasonló szituációban vagyunk, hogy meg kellett néznem, nem-e én nyitottam ezt a blogot :-)
Én is egy egygyermekes, látens autóbuzi vagyok aki most jutott oda, hogy megvehesse élete első élményautóját.
Mióta bemutatták, azóta egy Honda S2000-re vágyok, de a 192 cm magasságommal erősen korlátozott a mozgásterem a volán mögött (ennek ellenére majd egyszer szeretnék egy olyat) és a jelenlegi kereteimet messze meghaladja az ára ami már csak felfelé fog elmozdulni.
A másik kedvencem -szintén a megjelenése óta- az RX-8-as. Mellette szól a 4 ajtós, 4 űléses kialakítás, a bomba forma és a különleges technika.
A Hondát is a forma után a világbajnok technikája miatt kedvelem, kedvelném.
Én drukkolok Neked, hogy minden összejöjjön és legyen egy jól működő RX-8-ad.
Én a 43. születésnapomat, 2017. február 12-ét tűztem ki, a keret max. 3 MFt, de nekem a 40th Anniversary csípődött be (vagy egy piros -esetleg sötétszürke- Revolution Leather napfénytetővel, navival, fekete, esetleg bézs beltérrel). Tudom, hogy a navi idehaza nem használható, azt egy ismerősömre bíznám, hogy a gyári kijelző felhasználásával csináljon IGo-képes navit.
A napfénytető a párom miatt lenne jó -imádta gyerekkorában és nekünk még sose volt.
A legelterjedtebb piros-fekete beltér nekem se jön be, de a barna-feketét is kerülöm.
Ha nem zavar, akkor követem a blogod és írom a gondolataimat, és ha lesz, az én előrehaladásomat, vagy kikérem a tanácsodat.

wankel · http://wankel.blog.hu 2016.12.28. 22:14:34

@Ckerti: nem zavar, sőt megtisztel. Zöldfülű vagyok még a témában, az útkeresésemet naplózom. Biztos tudunk majd újat mondani/mutatni egymásnak, vagy legalább ugyanazt a hibát nem kétszer elkövetni ( :

A Navi helyén sokat agyaltam én is, de könnyen lehet, hogy egészen primitív módon egy motorosan nyíló telefontartó lesz belőle... A gyári fejegység kap egy bluetooth-usb adapter dobozt, a kijelző helyére meg beépül egy telefontartó, meg egy töltőkábel. Elvégre bármit is építek be, az nem fog többet tudni mint a telefonom, viszont nem lesz online, tehát ha friss infókat akarok a navira, a telefonomról kell megosztani
Így viszont nem kell semmivl kinlódni, telefonon bluetooth be, ha hívás jön látom, a navi friss, a zene a fejegységről (meg a kormányról) vezérelhető, és mindent tud, amit én elvárok.

Emellé lehet egy wifi-s tolatókamera is felkerül, de az macera, mert az így nem fog automatán megjelenni a telómon, csak ha átlépek rá.

De ez még nagyon odébb van, ó bár ez lenne a következő lépés :D

Ckerti 2016.12.31. 02:45:56

Az RX-8.com-on láttam olyat aki egy tabletet épített a gyári navi kijelzője helyére.
Az szintén tud online navigációt, biztosan lehet telefonkihangosítót is rákötni, a megfelelő alkalmazással a tolatókamera képe is megjeleníthető és a felbontása jobb, mint a gyári kijelzőé ahogy a képeken láttam.
Persze ehhez sem értek, de hallottam olyanról aki látott már ilyenről beszélő embert :-)
A rossz hír, hogy a 43. helyett az 50. lesz az a szülinapom amikor sportkocsim lesz (vagy/és motorom), mert a család (pontosabban a nejem) mégis leszavazta és inkább a helyet teremtjük meg, beszállunk egy dupla garázsba és egy új lakásba a szomszédban épülő társasházban.
A blogodat ettől függetlenül követem és szurkolok Neked, megyek is a többi posztra kiegészíteni a hozzászólásokat :-)

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.01.01. 18:49:11

@Ckerti: jah, csak a tabletbe vagy külön sim kell mobilnet előfizetéssel (ami kishazánkban még mindig indokolatlanul drága), vagy megosztani a saját telefonomról. Automata tolatókameraképet szintén nem tud, báris nekem nincs tudomásom olyan kész szoftverről, ami automatán átváltana, amikor mondjuk áramot kap a tolatókamera.

Legtutibb egy arduinos rendszer lenne egy érintőképernyővel, az mindenre megtanítható, csak semmilyen szinten nem értek a programozáshoz.

Jó dolog az a duplagarázs, meg az új lakás is, gratula hozzá! Csak jó ha egyszer eljön az is, hogy nem az észérvek nyernek. Ne értsd rosszul, de nekem pont az volt az alapgondolat, hogy nem 50 évesen akarok sportkocsit venni, hanem lehetőleg most, még így a 30-on kicsit innen. Van hol lakni, van lakáskasszám, magánnyugdíjpénztári számlám, hová rakosgassak még? El kell tankolni ami marad ( : Persze lassan gondolkodni kell plusz 1-2 szobán is, de most kicsit még élvezkednék.

Ckerti 2017.01.01. 19:25:11

Teljesen egyetértek Veled, én is úgy gondoltam, hogy most jókor lenne a Mazda, de családban élek és nem egyedül döntök.
A dupla garázs reges-régi álmom és erre most van lehetőség, több ház nem épül a közvetlen szomszédomba, kocsit meg később is lehet venni.
A tablethez én is külsőst keresnék, magam is azért vettem IPhone-t, mert azon csak egy gomb van :-)

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.01.01. 22:35:21

@Ckerti: persze, sok minden felülírja a vágyak megvalósításának időzítését. Nekem most szerencsére elfogytak a kifogások. Próbáltam gyártani párat, de mind megdönthető volt :D
Egy wankel-fertőzött naplója.
süti beállítások módosítása