Rég volt már poszt, amire hozhatnék kifogásokat, hogy pl. családom is van, ezer más dolgom volt, meg ilyenek, de elég erős oka az is, hogy nem történt semmi érdemleges. Persze a „Kezdők ide” sorozat, meg még pár téma körüljárható, egy RX-7-est is volt szerencsém elkötni egy körre, arról is tervben van egy kis beszámoló, meg autót nézni is voltunk közben, egy másik fertőzöttnek. Ígérem, a mostani hosszú hétvégén kerítek is időt ezekre, és megpróbálok kicsit előre dolgozni.
A blogger az élet császára
Most viszont „BRÉÉKING!”, meg „Csak elment autózni, és ami ezután jött arra senki sem számított”, stb., szóval rendkívüli poszt következik, bár tegyük hozzá, a többség valószínűleg pont arra nem számított, hogy áprilistól októberig 4000 km-en át hibamentesen üzemel az RX-8. Ami már csak annak fényében is mókás, hogy mindeközben a szögegyszerű, ugyanilyen korú Daewoo-m nem volt képes ugyanerre.
Volt időközben egy hátsó stabpálca pár csere is, mert már a honosításkor kotyogott. Egyik kicsit makacs volt, de a flexnek nem tudott nemet mondani.
Persze aki néha olvassa a blogot, felszisszenhet, hogy „már hogy ne lett volna semmi hiba”, magában morogva, hogy ilyen ordas hazudozással akár politikus is lehetnék, de mint a jó politikus, én is meg tudom magyarázni: minden eddigi hiba vásárláskor meglévő kisebb-nagyobb hiányosságok javítása volt, eleddig semmi új nem jött elő. Bár a mostani is határeset, hogy új-e...
Mivel tönkremenni nem akart, kapott egy kis csicsát a motortér. Gépészeti tanulmányaim szerint a piros festék 150%-kal megnöveli bármely kezelt felület szakítószilárdságát, ezért a toronymerevítőn nagyon előnyös az alkalmazása, a karbonfólia pedig 1 négyzetcentiméterenként hozzávetőlegesen 0,1 kW teljesítménytöbbletet jelent (ezért szükséges belőle minél többet használni). Az akksilefogatóval és a piros alu alátétekkel együtt legalább +40 lóerő keréken!
Csak összehasonlításul: ilyen volt a motortér, mikor hozzám került (téglát vágtak mellette)
A hosszúra nyúlt bevezető után (pótlom az elmúlt 2 hónap karakterhiányát) valamit talán arról is illene írnom, hogy mi a bánat ment tönkre... szóval... pádádááámm...: a kuplung.
Amikor belevágtam az építésbe, egy olcsó(nak tűnő) kuplungot vásároltam, mert a gyári dupla ennyi volt, a büdzsé meg véges. Ezt azóta szó szerint kétszer is megbántam. Már új korában egészen furcsa hibákat produkált. Melegen nehezen vagy nem vette a tolatást, kemény volt és határozatlan fogáspontú – ami egy kompresszióhiányos, melegen (akkor még) nem induló autónál külön öröm volt, hisz egy lefulladás fél óra mozgásképtelenséget jelentett –, első megmozdulás után nem lehetett egyesből kivenni, meg ilyen jóságok. A nyomáspont állítgatása és némi bejáratás után egy fokkal jobb lett, a váltócserekor viszont a pesti srácok felhívtak, hogy ezt, így, ebben a formában ők nem rakják vissza. Szerencsére garanciában lebizniszelték a dolgot, és bekerült helyette „valami”. Kérdésemre, hogy akkor ez most egy felújított gyári-e, azt mondták igen. Hát jó. Kinyomócsapágy viszont kopott került mellé, mert az volt kéznél, de kicsit később kaptam egy újat, amit végül lepostáztattam, mert nem tudtuk összehozni, hogy jókor hagyjam Pesten az autót.
Aztán ment az autó, használtam, a bejáratás is letelt, méginkább használtam, ahogy azt egy hátsókerekes, sperres autóval szokás... Üres körfogalomban játszadozás, elhagyott vizes parkolóban megforgatás... Nem sok ilyen eset volt, de a parkolós után erősen csodálkoztam a füst mennyiségén. Hogy a hátsó gumi füstöl-gőzöl, az oké. Hogy az első is... hát jó. De HONNAN ÖMLIK EZ A TELIBEVERT SOK FÜST A MOTORTÉRBŐL???
Lélekben már készültem előkapni a tűzoltó készüléket, és szentségeltem, hogy még mindig nem csináltam meg a(z amúgy szintén erősen korlátozott kapacitású) 2 kilós konzolját, ezért csak az 1 kg-os van nálam a kesztyűtartóban, de aztán megnyugodtam, hogy láng nincs. Csak füst, méghozzá a kuplung távozik ilyen formán az autóból, amihez mondjuk a szaga is egy jó támpont volt.
öööö, fogalmam nincs itt mi történt, szerintem összemászkálták a csigák így eső után...
A dolog szépsége, hogy egy reménybeli leendő RX-8 tulajdonos ült mellettem, aki eddig vakon volt szerelmes, és még sosem ült 8-asban. Hát most ízelítőt kapott a történetből. Viszont utána olyan jó kuplungszagunk volt mindkettőnknek, hogy engem nem akart beengedni az asszony, őt meg megölelgette egy barátja. Hát igen, ez az igazi férfi illat, ezt palackozni kellene, és parfümként árulni. Már amennyiben más férfiakkal akar ismerkedni az ember... najó, lehet, hogy mégis inkább kihagynám.
Utána csúszókuplungos óvatos hazabóklászás (délutáni dugóban külön öröm), majd szerelőhöz elvergődés, és láss csodát, egy csatakra szarrákopott kuplungot vettek ki. Ami... hát igen, ami ugyanaz, vagy legalábbis ugyanolyan, mint ami először került bele, már ami a tárcsát illeti. A szerkezet meg egy erősen kopott gyári darab. Hát ezt takarta a felújított gyári... Nem mondom, hogy vigyáztam rá, de azért nem ennyit kellett volna bírnia. Jó eséllyel a kezdetektől volt egy kis csúszás az össze nem illő darabok közt, csak eddig nem volt észrevehető.
Kattints és gyönyörködj egy galériányi fossákopott kuplungon
Az eladó rugalmasan kezelte a dolgot, visszaküldtem mindent, és visszakaptam az árát. Szerencsére én megúsztam a plusz szerelési költségekkel, egy klubtárs rosszabbul járt, neki trélerezéssel is járt az olcsó kuplung. Igaz ő már elvileg annak tudatában vette, hogy gagyi, viszont sürgősen kellett neki. Nekem meg további szerencsém, hogy ugyanezen klubtárs közben kitaposta az utat, hogy milyen Exedy (gyári beszállító) kuplung való a Mazda RX-8-ba, és talált egy érdekes opciót. Az egyik angol webshop ugyanis az RX-7 FC turbó kuplungját árulja hozzá, barátságos, postával együtt 100 ezer Ft körüli áron. Ezt ő meg is rendelte, mert gyorsan kellett neki, és jó is lett bele. Mi meg azóta tudjuk, hogy bár a keresők nem ezt hozzák, de az Exedy MZK2118 simán jó bele, és olcsó is. Unixtól pl. 70ezer Ft környékén tudta megrendelni a szerelőm, a várakozási idő viszont hosszú, kb. 4-5 hét.
Hát ez van most. Pontosan a 4-5 hét közepén vagyunk, szóval ismét Gyuri2 tanyáján pihen a gép, ahol újkori pályafutását is kezdte egy fél éves pihenéssel-motorra várással. Lassan a Google Maps is odafotózza, aztán leshetek. A másik Gyurival már azon poénkodtunk, hogy ha eltűnik a piros objektum a lugas alól, a NASA akciót fog indítani, hogy kiderítse mi történt, mert valami nincs rendben.
Csak összehasonlításképp: így néz ki egy gyári, 100 ezer km után. Ezt az autóval kaptam, lehet jobban járok, ha ezt tesszük be.
Szóval várunk. Az év utolsó meleg heteiről már lekéstem, pár önfeledt nap még lehet az évben, aztán jön a téli álom. Remélhetőleg lakatossal, olajhűtő cső cserével, tavaszra meg egy tettre kész autóval, amivel szándékomban áll végre pályanapozni is eljutni. Gyere tavasz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
EqueS 2017.10.28. 21:29:22
Egy használ kisteherjárgányról van szó (500e km) így már valószínű nem mi leszünk az elsők az életébe akik az intim szférájába matatnak, ez azzal a hátránnyal jár, hogy nem tudjuk milyen volt a gyár pekvanc benne.
De a "jól képzett" alkatrészárusitók megoldják és lőn csapágy, tárcsa, kinyomólap szerelésnél örül, mert jót kaptunk ilyen van benne is, majd 3 hét múlva nem örül, mert megint csúszik.
Oké szabályoztassuk fel a lendkereket és maszeknál csináltassunk erősebb tárcsát vagy bontó ?
Bontó elmegy megnéz (lenkerék, tárcsa, kinyomólap kombó) és
- Hűha, ezaz !
--Ez, az .
- Hát ez kicsivel több vasat tartalmaz.
--Ez ilyen .
-Akkor ezt elvinnénk.
A story lényege, hogy ezt a motort másba is szerelik valami filigránt aszfalt szekérbe , terephányóba...ect. és valószínűleg az alkatrészesnél szerepel mint kompatibilis alkatrész és akkor nesztek, miközben bár kompatibilis, de nem teherautó verzióra való.
Az alkatrésszel kapcsolatban bár a dobozon meg mindenen Japan parts, Aisin szerepelt. tüzetesebben átunna nézve azok bizony Oroszországban készültek, ezt megérősitté a alsó gömbfej is ami ehte orosz tapintású :), fekete festékes, ferde feliratos, szintén Japan parts, persze és valszeg engedélyek gyártsák csak hát mégse az a Japán Aisin minőség.
wankel · http://wankel.blog.hu 2017.10.30. 07:59:31
A Mazdánál még nem is izgat fel, hogy kutakodni kell utána, mert azért vettem, a Daewoonál, amit azért vettem, mert egy egyszerű valami ami teszi a dolgát, viszont baromira irritáló, hogy bármi baja van, először nekem kell utánajárni, utána lehet szerelőnél hagyni, mert egyszerűen nem fog tudni jó alkatrészt venni hozzá...