Egy wankel-fertőzött naplója.

Utolsó kommentek:

János Bereczk 2022.01.01. 17:06:22

Csak az a kár, hogy WAN-KELL!
Nem is tudom hol kezdjem, talán a XVII, századnál, amikor a wankel motor még tűzoltó vízszivattyú volt!
Aztán ott kellene folytatni, hogy élt két szélhámos, azaz három, Strasznov Ignác, Trebesics Linkoln és Félix Wankel, akinek a huncutsága megengedett, hisz Ő a II. világháború eszes embere volt, ahelyett hogy lövészárokban elmélkedett volna, kitalálta a wankel motort, mindössze egyetlen probléma volt, ez nem olyan mint a dugattyús motor, ahol az excentrikus csapkiállás nagy és némi átalakítással, két gyertyával, akár motor is lehetne!!!!!
Hogy a wankel motor működik(?), az a Mazdának köszönhető, de miért? Az autógyár a csődtől menekült, tudta mit csinál, hisz egy új, még ha működésképtelen, kellő reklámmal, sok balekot be tud csapni, még Adolf Hitlert is, mert ahogy körülírta kidomborítva minden előnyét, sokan azt hitték hátránya talán nincs is. Azt szerintem nem is sejtették, ilyen sokáig elbohóckodhatnak vele, hisz van egy igen fontos előnye, sarokba szorította az autóipart, hogy ne fejlődhessen, ugyanis, ha valaki forgódugattyús motort találna ki, azt már nem lehet, mert le van szabadalmaztatva, vagy a III, szintre kell emelni, ez valami olyasmit jelent, hogy nélkülük semmit!!!!!!
Érdekessége a dolgnak, hogy még ma is istenítik persze azok akik nem értenek hozzá, majd az elektromos autó kiváltja ezt az érdeklődést, ugye, ha jól sejtem harmadik nekifutásra!!! Az elektromos hajtás sokféle igényt tud kielégíteni, az autóipart, a repülést, bár ebben fekete folt lett Pécs mellett, amikor két berepülő pilóta életét vesztette, ugyanis még 1-2 liter benzinnel 100% a motor teljesítménye, de lemerült akksival csak kényszerleszállást lehet végrehajtani, irány korrekcióra nincs lehetőség!!!!
Vannak persze más motorok is, Amerikában az X mini, Svájcban a kisgömböc, Magyarországon a Nagy féle rotormotor, vagy egy másik Nagy féle gömbmotor, vagy az FDRM motor, ez utóbbi kettő, nem excentrikus főtengelyen fejti ki hatását, ez a kettő „INNOVATÍV” találmány, talán ezen kellene vitatkozni és nem azon, hogy a wankel egy főtengelyfordulatra miért csak egy munkaütemet hoz létre? Hogy is van ez? VALAKIK BECSAPTAK??

Bejegyzés: „Csak kár, hogy wankel motor van benne…”

kecsab 2020.11.15. 20:24:12

Kicsit megkésett reakció, de ez az Allasszer jó lesz Anlassernek is :)

Bejegyzés: Önindító számmisztika

wankel · http://wankel.blog.hu 2020.09.12. 22:10:17

@Ződ2000: Szia! www.facebook.com/wankelblog.hu/ itt mindig megosztjuk az új posztokat ( :

Bejegyzés: Viszlát blog.hu!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.09.12. 21:42:54

Hali,
Szomorú de sajna érthető. Eddig is tele volt már felesleges militaris meg kamutöris posztokkal a blog.hu, lassan az autós blogoknak tényleg oda...

Azért posztoljátok a cikkek linkjeit ide is. Hol érdemes bekövetni? Facebookon?

Bejegyzés: Viszlát blog.hu!

AVuser 2020.08.26. 17:16:00

@wankel: köszi! :) kíváncsi leszek

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

wankel · http://wankel.blog.hu 2020.08.26. 08:04:18

@AVuser: wow, grat hozzá ( :

Épp alakulóban van az új tárhely, felület, stb., remélem max 1-2 hét és minden összeáll. wankelblog.hu lesz az új cím, ennyi már nagyjából biztos ( :

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

AVuser 2020.08.25. 16:52:51

@wankel: semmi gond, köszi az infókat, megnyugtattál - úgyis, mint kognitív disszonancia redukció -, mert időközben már bele is ment 2e km az S-Crossba, amit végül vettünk :) várom majd a 25e-s posztot!

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

wankel · http://wankel.blog.hu 2020.08.15. 14:37:20

@AVuser: üdv! Bocsánat a kései válaszért, a blog kommentes része, khm, nem az igazi.

Szóval: hamarosan posztolok egy 25e km-s "tartós tesztet" az S-Crossról, de az már majd egy új felületen fog megjelenni. Az új elérhetőséget egy posztban itt is jelezni fogom.

Röviden: egyáltalán nem volt rossz döntés 2 évvel ezelőtt a Suzukit választani, nagyon elégedett vagyok vele. Nyilván vannak buta hibái, de ilyesmik sokkal több pénzért is előfordulnak. Egy szimpla használati tárgyról beszélünk, amit viszont kimondottan jó használni, szeretem, jó autó.

A Tivoli azért maradt ki, mert távoli... ( : Hajdúböszörményben (a traktorhúzó versenyen), már a Suzuki megvásárlása után beleültem egy kiállított Tivoliban. A nyíregyházi kereskedés állította ki, akik büszkén mondták, hogy igen, ők a hozzám legközelebbi (amúgy dél-alföldi vagyok) kereskedés. Na mondom igen, többek között ezért nem vettem...

Ami beülve lejött: az SC belseje se egy prémium, de a Ssangyong eggyel alatta van. Valahol a Dacia és a Suzuki közt féltávon.

Helykínálatban is inkább Vitara, emlékeim szerint, mintsem S-Cross. Ahogy írod, drágább is. 1-2 szolgáltatása jobb, a többség rosszabb. Motorikusan nem tudom milyen, de az SC-nek minden motorja jó. Összességében a Suzuki összeszedettebb, felszereltebb, nagyobb autót ad ugyanazért a pénzért, olcsó rá a biztosítás, "olcsó" a szerviz, és minden fa mögött akad egy belőle. Stabilabb a háttér, olcsók és elérhetőek az alkatrészek. Nem mellékesen használtan is sokkal egyszerűbb eladni, mint egy olyan autót, ami újonnan sem volt keresett.

Egy dologban tudom elképzelni, hogy a Ssangyong nyerjen, ezek a terepképességek. De az egy nagyon szűk vásárlói réteg, akinek ebben a kategóriában ez bármit is számít.

Szóval én még mindig a Suzukit hoznám ki győztesnek ebből az összehasonlításból, és ma is megvenném újra, a mai mezőnyben, a mai árán is.

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

AVuser 2020.06.09. 19:04:03

@wankel:

Most járok hasonló cipőben és hasonló konklúzióra jutottam (mármint a döntős autók terén), ezért is dobta fel a posztjaidat a Google :)
Nagyon hasznosak voltak még most is!
Viszont kérdeznék is:
- így 2 év elteltével mi a véleményed a Suzukiról, mennyit mentél vele?
- akkor miért maradt ki a szórásból a Ssangyong Tivoli? A Speedzone nagyon odáig volt érte (vs. Suzuki), én most azt látom, hogy listaáron a GL+-hoz hasonló felszereltséget összerakva nem olcsóbb...

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

AVuser 2020.06.09. 11:39:23

@wankel

Most járok hasonló cipőben és hasonló konklúzióra jutottam (mármint a döntős autók terén), ezért is dobta fel a posztjaidat a Google :)
Nagyon hasznosak voltak még most is!
Viszont kérdeznék is:
- így 2 év elteltével mi a véleményed a Suzukiról, mennyit mentél vele?
- akkor miért maradt ki a szórásból a Ssangyong Tivoli? A Speedzone nagyon odáig volt érte (vs. Suzuki), én most azt látom, hogy listaáron a GL+-hoz hasonló felszereltséget összerakva nem olcsóbb...

Bejegyzés: Leszek-e Nepper kedvence? (4/4)

niemehrov 2020.01.04. 14:59:17

@MAXVAL bircaman közíró: bocs, a te válaszod a liberális tömeggyilkosságról kire vonatkozott? Gyurcsány???

Bejegyzés: Hirosima - A béke és a pusztítás városa

niemehrov 2019.12.30. 21:04:39

@MAXVAL bircaman közíró: akkor most hülyeséget írtál (ismét) vagy libsi tömeggyilkos vagy. Esetleg mindkettő?

Bejegyzés: Hirosima - A béke és a pusztítás városa

SzMiki 2019.12.30. 17:35:23

Boeing 787dreamliner lehetett a nagy repülőgép, a szárnyból ítélve :)

Bejegyzés: Hirosima - A béke és a pusztítás városa

wankel · http://wankel.blog.hu 2019.12.30. 13:40:02

@MAXVAL bircaman közíró: sok mindennek lehet nevezni, az biztos, hogy disznóság volt, amivel még a háborús cselekedek közül is kiemelkedik. De egy háborúban ritkán születnek erkölcsi alapon, meg emberi értékek alapján a döntések...

Bejegyzés: Hirosima - A béke és a pusztítás városa
Egy wankel-fertőzött naplója.
süti beállítások módosítása