Egy wankel-fertőzött naplója.

2017. március 13. 20:17 - wankel

A kókányparaszt mindenhol kókányparaszt

Rozsdagyilkolás, 2. felvonás

A múlt heti posztban azt ígértem, hogy nyilatkozni fogok az alvázvédőzésről. Hát, úgy tűnik nem mondtam igazat. Azt majd a következő részben. Ehelyett lássuk, hol tartunk most. Nyugi, horrort hoztam ma is...

01.JPG

Persze most is befutott még egy RX-8, mert a korábban már emlegetett 'B' öccse (legyen 'B2') is beleszeretett az autóba, és bár jogsit még nem sikerült hihetően fénymásolnia (dolgozik rajta), de azért egy szürke 8-asra már benevezett.

A munka előrehaladtát viszonylag röviden össze tudom foglalni: szinte minden adott az alvázvédő felfújásához. Ez annyit jelent, hogy le van csiszolva minden – hátsó futóművek, küszöbök éle, padlólemez 1-2 pontja, ahol valami korábban meghúzta a gyári alvázvédőt, segédkeretek -, és minden kapott legalább egy, de inkább két réteg Korantot. Amiből mostanra el is fogyott 2 palack, tehát 1 liter. Hogy mindenen legyen még 1 réteg, arra kb. további fél liter kell majd.

02.JPG

A Korant különben még mindig jó cuccnak tűnik. A futóművön, amit először kezeltem, egy réteg után még sok helyen átütött a rozsda, de ezeket egy kis drótozás után újrakentem, és egyelőre úgy néz ki, ez a második réteg be is fogta a száját a rozsdagócoknak. Rétegszerű lepergést, amit kommentben említett valaki, egyedül a hátsó dob lemezén tapasztaltam, de azon rozsda is jócskán volt, meg poros is volt lekenés előtt. Ja, tényleg, előző részben említettem, hogy a hővédő élét végigollóztuk, aztán majd vissza lesz peremezve. Na, ezt most meg is tettem egy professzionális kombinált fogó és egy papagájfogó segítségével (az egybe- és különírás szabályainak megértését azt hiszem most feladtam).

03.JPG

messziről nézve egész vállalható az eredmény

A haladás nagyon örömteli lenne, de – mily meglepő az ilyen, mikor szopórolleren ül az ember – most is találtam olyant, amit nem szerettem volna. Az úgy megvolt, hogy a bal hátsó kerékdob alja, ahol a küszöbbel találkozik, ott kicsit több a rozsda, és kevesebb az anyag, mint kéne, de az nem volt vészes. A jobbos viszont tökéletes...nek tűnt. Csiszolás közben a lemez élén látszott, hogy van egy kis barnulás, ahonnan tovább kell menni, hogy a gyökérokot megszüntessük. Piros festék le, alapozó le, húvazze, itt gitt is van, azt is le... mi az osztrák édes anyád????! Elfogyott az anyag! Rozsdásodott a csücsök, toltak hát gittet rá, aztán csodaszépen lefújták. Eddig sem csíptem túlzottan az osztrákokat (kiküldetésben dolgoztam kint eleget), de most végképp bebizonyították, hogy csak az arcuk nagyobb, kókányolásban viszont pont ugyanott vannak, mint mi, itthon. Kicsit vigasztal, hogy tulajdonképpen nem is én lettem átbaszva, hanem a korábbi, még osztrák tulaj, aki kb. 1 évig birtokolta a Mazdát... Az autóhoz megkapott, 2 évvel ezelőtti vizsgabizonylat ugyanis megemlékezik a futómű rozsdáiról, de a küszöböt vagy a sárvédőt nem említi, tehát ott már jó eséllyel megvolt ez a taknyolás.

04.JPG

Szóval: lyukacska, gitt, festék. Szomorú. A még szomorúbb, hogy pontosan ugyanezt fogjuk mi is csinálni. Rövid távon. Jövő télre viszont mindenképp beparkolok egy karosszérialakatoshoz, felírtam hát ezt is a listára. Egyébként itt sem veszélyes a helyzet, nincs „funkcionalitást korlátozó” módon szétrohadva semmi, csak nem erre számítottam egy rozsdamentesnek kinéző autón. Mondjuk valószínűleg ezért nézett ki rozsdamentesnek...

Míg kikáromkodtam magam, a Korant is több-kevésbé megszáradt, meg a második, s egyben utolsó hétvégi nap is lement, úgyhogy jöhetett az alvázmosás, amivel Gyuri2 végre tisztességgel felavathatta a magasnyomású mosóját. Úgy belejött, hogy az egész autót lemosta. Elég szexi látvány volt (mármint nem a bajszos autómájsztró, hanem az RX-8-asom), de azért nem gondoltam volna, hogy nem én leszek az első, aki itthon, Magyarországon lemossa.

05.JPG

A mosás viszont megmutatta a Korant egy gyengeségét is: még a több napja száradó felületeken is több helyen felázott, visszalilult. Remélem kiszárad pár nap alatt, és nem taknyosodik meg. Mindenesetre most legalább kijön, hogy hol volt kevés a passziválás, és ki kér még egy kör drótkefét, majd Korantot.

06.JPG

Március 15-höz közeledvén, a mai posztban emlékezzünk meg a rozsda elleni zendülésben hősi halált holtakról is:

  • 2 spakli feltét a Dremel rezgőszerszámhoz (1 utángyártott –ld. előző poszt –, 1 gyári) ((itt dobnám be, mint infót, hogy az olcsó Lidl-ös tartozékok nem Dremel-kompatibilisek sajnos))07.JPG
  • 1 liter Korant (a remélhetőleg győztes forradalom érdekében még legalább fél liter feláldozásra kerül)
  • 1 db Lux flex drótkorong08.JPG
  • 1 db fúróba való hiperolcsó drótkefe, valamint változó mértékben sebesült testvérei
  • pár szál szakállam, amelyet rozsdának nézett a Korant, és úgy összeragadt, hogy csak az olló segített rajta

Tiszteletükre megígérem, hogy a kb. 1 hét múlva esedékes poszt az alvázvédőzésről (is) fog szólni!

09.JPG

 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wankel.blog.hu/api/trackback/id/tr7712335843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Róóóbi 2017.03.13. 21:25:47

Jó lesz, szép lesz, alakul, mint púpos gyerek a prés alatt! Lélekben szurkolok! :)

Róóóbi 2017.03.13. 21:32:53

Az a festett gittkupac enyhén szólva is vérlázító. Értem én, hogy csak szép legyen meg gyorsan meg olcsón, de...
Mééé kell így?
Erre még Mulder és Scully se adhat magyarázatot.

bigpond 2017.03.14. 10:34:54

Írtam már , hogy nem hiszek a Korantban? Vagy más írta helyettem?

:-)

Ha már most kibújt a rozsda több helyen ( az most mindegy milyen ideológiát gyártottál hozzá) szerinted mi lesz egy év múlva?
Megmondom, ugyan ez lesz csak az alvázvédö alatt fogja csinálni amit nem látsz., és a víz is alá fog költözni mert a víz már csak ilyen.
OLAJOZZ ! Legalább az üregeket.

Nem piszkálni akarlak , csak túl sokszor láttam már azt amit te csinálsz, és az eredmény mindîg lakatolás volt. Az meg tudod milyen, 3 -4 évente megismétlendö.

Én meg most olyat láttam ( TV-be), hogy egy patika állapotú veterán autónak felejtették el az alját rendbehozni , ezért a kaszni ment a zúzdába, az új tulaj meg nézett mint hal a szatyorba. Valami 60 000$- os járgány volt. Szóval te még örülhetsz!

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.03.14. 11:10:11

@bigpond: mondtam már, hogy én se? Ahol kibújt a rozsda, ott újra meg lett csiszolva. Vastag réteget sehol nem bíztam a Korantra, maximum a felületen maradt vékony valamit. Egyébként ami elérhető volt, az szinte fémtisztára lett csiszolva. Erre ment a Korant, mert jól látható, hogy vékony rétegen teszi a dolgát, majd erre jön az alvázvédő.

A rejtett helyek majd kapnak olajat. Az üregek meg üregvédőt.

bigpond 2017.03.14. 11:21:48

Jó igy már megnyugodtam.
:-)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.14. 14:46:40

Nem akarlak elkeseriteni, de te is csak kokanyolsz. Mentseg erre az, hogy igy is evekig kitart, mielott komoly baj lenne belole es lakatosra lenne szukseg.
Eleve az, hogy a futomu kiszedese nelkul keptelen vagy hozzaferni minden egyes belso elhez, sarokhoz, ureghez. A futomuelemeket, rugokat sem tudod normalisan lefesteni. Ha mar itt tartasz, a futomucsavarokat is illene lehorganyoztatni.
Ez a korant csak pofon a szarnak, azert talaltak ki, hogy elhiggyek az emberek, hogy normalis elokeszites nelkul is lehet (erdemes) festeni. Hat nem. Femig vissza kell csiszolni mindent, a rozsda a porusokban marad meg leginkabb. A drotkorong nem ad kielegito eredmenyt mert pont a porusokban hagyja meg a rozsdat, es csak a laza rozsdat viszi le. A meg nem laza rozsdaval (fekete szinu) nem nagyon birkozik meg. A visszacsiszolas tortenhet dremellel, de nem ezzel a szerszammal amit te hasznalsz. Ez az alvazvedo nagyjat kaparja csak le.
Normalis eredmenyt csak a sanding drum (magyarul nem tudom) ad, es mivel kicsi, befogod a dremelbe pl. dremel 3000 es elersz vele barmit.
ha femtiszta minden,akkor cinktartalmu alapozo, varrattormites, majd alvazvedo lehetoleg nem bitumenes, a kovetkezo lepes. Aztan uregvedelem, ha meg van energiad.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.14. 14:48:07

amugy pedig kitartast kivanok es haverok+ asszonypajtas turelmet :)

peti251 2017.03.14. 15:18:18

A lakatos nem az ördögtől való... Egyébként én a "penetrátor" nevű kimondottan rozsdára való festéket szoktam használni, abból is a vöröset(jobban takar). aztán szerencsére gyakran van olcsón würth k+d mint massza.

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.03.14. 16:21:55

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: elég jól vissza lett csiszolva minden. Az autó ezután nem fog télen futni, szóval úgy gondolom jóóóóó pár évvel meghosszabbítottam az életét, amiből mellesleg beavatkozás nélkül is kijutott volna neki még elég sok.
Amit meg lakatolni kell, az lakatolva lesz.

Köszi! Az asszonypajtás toleranciája különösen nagyon kell, ez a rozsdasztori most az általam egészségesnek tartottnál (mondjuk autóbuzi körökben azért nem vészesen soknak számító) időre elvont otthonról.

@peti251: a penetrátorral nem találkoztam még.

greenkeeper 2017.03.14. 19:01:09

Nem is olyan vészes, mint ahogy első pillantásra tűnt.
Te legalább rendesen rendbe rakod, és az jó az "ember" lelkének.

Sanyiqua01 2017.03.14. 19:20:58

Én megvárom amíg elkészülsz és utána jól megveszem tőled :))

Roadster68 2017.03.14. 21:57:51

Én Noveroxot használok a rozsdára, a Korantnál sokkal jobb,. Teszteltem autón is és szabadban álló korláton, postaládán, stb. Lényegesen jobb eredményt ad.
Egy sima ecsetes lekenés után 2-3 évig kitart a rozsda mentesség.

Trinitite 2017.03.14. 22:02:16

Jónak tűnik a cucc. Ha teljesen tiszta lelkiismerettel tudod a tükörbe azt mondani, hogy biztosan levakartad az összest és nem csak a vegyszerekre bíztad a dolgot, hanem ameddig lehetett kézzel és trágárkifejezések skandálásával pergetted le a rohadást, akkor rendben lesz. Amúgy ha még egy kört kap a csiszolásból és a kenésből az a rész, ahol visszaszíneződött a korrant, ott lehet hogy megint megkéne küldeni a magasnyomásúval, biztos ami hótziher alapon. Vagy amikor úgy érzed, hogy megcsiszolta, megcsiszolod még egyszer. Ha már ennyire külditek a rozsdának, ne kelljen egyszer csak szitkozódni, hogy "pedig tudhattam volna hogy visszajön". Amúgy jónak tűnik. Ezek az üregvédő olajok amúgy nem tudom mik, de az én fülemnek eléggé furcsán hangzik hogy zsír meg olaj. Ettől függetlenül simán lehet, hogy atom király a cucc, ha kipróbálod őket, mesélj róluk :D én kíváncsi vagyok rá

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.03.15. 13:44:41

@Sanyiqua01: nem mondom, hogy nincs az a pénz, de szerintem egyhamar nem tudnánk megegyezni ( :

@Roadster68: ez se jött még szembe, meg ahogy most így rágugliztam, nem is egy könnyen beszerezhető cuccos.

@Trinitite: vannak olyan pontok, amikre azt mondtam, hogy majd az idő eldönti, de szerencsére nem az a többség. De ha az idő eldönti az is, hogy sokáig marad nálam az autó, akkor vannak még elvetemül terveim (komplett szétszedés, minden homokszórva, porfestve...), de ez elég távoli, remélem addig kibírja így is ( :

Az üregekbe rendes üregvédő fog majd kerülni, azok azért valamit érnek is. A résekbe meg kúszóolajat gondoltam fújni, azt több kevésbé erre is való.

Pepejoe 2017.03.15. 17:49:56

bigpond
Szép lenne 3-4 évente kilakatolni egy autót...ha az ki van lakatolva rendesen EGYSZER, nem fog lerohadni záros határidőn belül. Ez kb olyan, mintha azt mondanád az ácsnak, hogy ahol kicserélte az elrohadt szarufát, hamarabb szét fog korhadni megint és a tetőnek a javítások ellenére sincs több hátra 5 évnél.
97-ben tanműhelyi, vagyis maszeknál lakatolós feladat inasként 2105 lada, 10 év múlva még anyagbeszerző verda volt ugyanott. Nem volt lerohadva. Pedig gyerek voltam szinte, csak azt csináltam amit mondtak.
A titok, amit a sok hitetlen műkedvelő elkövet, hogy lakatolás közben és után nem védi azonnal a friss felületet.
Láttam én még olyat is, hogy a felcsavarozott-lefényezett új sárvédőn belülről csak az a fekete festék volt, amit a gyártó ráfújt. Miféle munka ez. Jó hogy szétrohad majd.
Meg küszöbcsere után szomszédom fényezés-összerakás és úgy hozta el a verdáját, hogy alváz és üregvédelem meg semmi. Ha belenéztem volna egy szkóppal, egységes barna vakrozsda felületet láttam volna már akkor és még egy métert nem tett meg.
Ebből lesznek azok a hiedelmek, hogy amihez már hozzányúltak, az kötelező érvénnyel szét kell, hogy rohadjon. Hát nem.
3-4 évente nem lakatolni illik, hanem elfáradni a megfelelő helyre, ahol leszednek minden dobbetétet stb., lemossák-kimossák úgy alulról minden ficakot, ahogy átlagember sosem tudja abszolválni a feladatot, kiszárítják úgy ahogy szintén nem tudod mert általában sem hely sem idő, utána átkorongozzák az egész alvázat (ami mint tudjuk nem is alváz) passziválnak ha kell, zsírtalanítanak is, amin szintén át szokott lendülni a nagy százalék elegánsan (és csak fújja a preventes bonomitot amíg nem jótékonyan fekete minden még a vizes sár is a sarokban), aztán kifújnak-lefújnak mindent a típusra kidolgozott terv alapján a megfelelő pontokon. Aztán amit kell azt visszadugóznak, amit meg nyitni kell hogy szellőzzön, azt kinyitnak. Na így néz ki egy rendes lakatolás után egy rendes alvázvédelem, ez nem fog elrohadni.

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.03.15. 20:03:48

@Pepejoe: Hát igen, így kellene csinálni. Csak sajnos nehéz olyan lakatost találni, aki bizonyíthatóan így is fogja megcsinálni, mert még sokszor az sem biztosíték, hogy ami 10 éve csinált, az még tart. Azóta őt is megérinthette a "gazdaságosság" szele.

Az alvázvédőzésnél meg egyszerűen lusták rendesen lerozsdátlanítani. A Daewoot- mikor megcsináltattam, meg is mondták, hogy gőzborotva, kis drót, passziválás, csókolom. Ennél mélyebb dolgokba nem mennek bele. Ott bele is nyugodtam, mert annak ennyi elég is volt. Azt sajnos később vettem csak észre, hogy a dobbetéteket ők se nagyon szedegették ki... egy dolog vigasztal, hogy előttük én már megtettem, és igaz akkor csak prevent spray-t kapott, de nem volt alatta rozsda.

Ez amit te mondtál, ez az, amihez én most úgy álltam hozzá, hogy ha azt akarom, hogy rendesen meg legyen csinálva, akkor azt nekem kell megcsinálni.

Kivéve a lakatolás részét, azt egy megbízhatónak mondott lakatos fogja csinálni, aki remélem ehhez sem "5 év múlva már úgyis nyugdíja vonulok" alapon fog hozzáállni...

pegaso 2017.03.15. 20:07:10

nekem is az a tapasztalatom a Koranttal amit páran leírtak h. egy kalap szar.drótkorong sem ér semmit.homokszórás vagy legyezőkorongozás az odaférhető helyeken.ha a külső és belső küszöb valamint a tojástartók találkozásánál is megkezde a rozsda, akk annak annyi.

pegaso 2017.03.15. 20:14:47

@Pepejoe: ha kasznis vagy akk tudod h. bármilyen hegesztéssel megég a felület,valamint az újonnan összeillesztett felületek közé nem tudsz bejuttatni semmit. a gyárban heg. után merítik a kasznit.következő az új elem anyagminősége csiszolj le akármilyen évjáratú VW bármely kasznielemét és rakd ki pár hétre az esőre.még 1 hónap múlva sem lesz rozsdás.utángyártott klokkerholm (fekete)küszöb csak a pára miatt megrozsdál egy hét alatt.

peti251 2017.03.15. 20:25:16

@Pepejoe: Én lakatos vagyok egy nemhivatalos műhelyben. Hétfőn végeztem egy október óta tartó lakatolással egy Alfa 145-ön. Egy autó lett elbontva, ebből lett újjáépítve ez. tegnap nem dolgoztam mert megint szikrát kaptam szemüveg mögé, így a főnököm masszázta, majd alvázvédőzte az autót. én korábban értem be, üvöltöttem az idegtől. Neki nem volt fontos a kritikus helyek precíz masszázása, csakhogy gyorsan lelocsolja az alját azzal a fekete fossal. Mondom úgy, hogy majd három havi munkám van benne. Úgy, hogy minden olyan részt, amihez nem férni oda a kész karosszérián, mindent festettem előtte. Ezért dolgoztam? A kocsi tulaja is különben egy majom, akinek + 5000 forint is fáj. Rosszul vagyok az ilyenektől!

Ha az isten is megsegít bejön a pályázat, és lesz műhely ahol nem a "vizsgára", az "eladásra", hanem a minőség lesz a mottó.

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.03.15. 20:28:51

@peti251: ha megvan, szóljál, szerintem ismerek olyant, aki inkább fizet többet, mint hogy szar legyen a végeredmény.

Pepejoe 2017.03.15. 21:45:37

@pegaso:
Csak arra akarok rávilágítani, hogy a horganyzott kasztnik elött is volt élet. Egyébként a precízen, ahogy a gyárban szokás illesztett lemezek közé, mondjuk küszöbfalc, kétségem van hogy befolyik egy futókampón közlekedő autónál a galváncucc. Eleve nem is egy viszkózus anyag, a víznél jóval sűrűbb. Csak saját agyalás, nem dolgoztam autógyárban, de ahhoz 3D ben meg kéne forgatni a verdát az üregek miatt de olyat nem láttam. A jellemző leginkább a "lejtőn be a medencébe, folyamatos haladás, emelkedőn fel" és nettó 10 perc a medencében a jobb helyeken.
A másik, hogy a rozsdához nedvesség, oxigén és oxidálódásra alkalmas anyag biztosan kell, ha az egyiket el tudod venni, már nagyon jó vagy, ha felhegesztesz tetszóleges akár 80-as évekbeli autóra (a lényeg a nem galvanizáláson van) bármit, elzárod egy alkalmas bevonattal az oxigéntől és talán a nedvességtől a javítás helyét, esetleg pár évente megismétled, azzal az átlagember időszámításában már nem kell foglalkozni. Készül a calibrám, ha tudnám, hogy 4 év múlva megint neki kell állnom, most rögtön kihánynám az árokszélre. 90 es a gép, semmi horgany, 26 évig gyári küszöbbel volt és ha valamit, hát ezt leszarta az összes tulaja. Jó vonjunk le pár évet mert nem egy év alatt lett cserés.
Hmmm, klokkerholm...ezért kerül annyiba, amennyibe, nincs rajta VW embléma. Ezek szerint ha belülről le van védve, kívülről fényezve, úgy gondolod mindenképp elrohad magától? Még jobb is a szitu mert csavarozva van, közötte is lehet ügyködni.

Pepejoe 2017.03.15. 22:00:55

@pegaso:
1 hét alatt bebarnítom a galvanizált sárvédőt is, ha arról van szó. :) Nem kell egy hónap. Megcsiszolom kicsit. A galván csak egy bevonat, nem az acél része vagy annak minősége...
komolyra fordítva, egyértelmű a bevont kasztnik előnye de nem kell temetni az autót vagy kétségbeesni azért, mert hegeszteni kell rajta. Na bumm.
A baj inkább a termelés és időhatékony javításból van, nincs idő általában arra, hogy 10-20 évekre építsünk autót egy töröttből vagy szétrohadtból. Erre igény sincs, legyünk őszinték. Pénz pláne. Állítólagosan autószerető és buzuló barátaim sem terveznek 2-3 évnél tovább a szeretett autójukkal, pedig van, aki 1 éve vette. Ha egyáltalán olyan autót vettek volna, amin kinéz egy küszöbcsere, akkor sem adnának oldalanként 60k.-t senkinek, mert amit felsoroltam, az kb. annyi lenne rezsióradíjban + anyag. Sajátomon elpiszmogok szabadidőben, ezért készül lassan és remélhetőleg jól. Mi csak futó lakatolással, kisebb javításokkal foglalkozunk , a műanyagok és üvegszálas cuccok vannak előtérben. Meg a fényezés.

Pepejoe 2017.03.15. 22:05:32

@peti251:
Vállalkozói szempontból ő csinálja jól, te meg feltartod a céget. Az az autó pár év múlva a köv. tulajnál lesz, senkit nem érdekel és nem is tudja, mi rohad szét, ha egyáltalán. Amúgy az nem horganyzott kasztni volt? Alfa 145, nekem az rémlik...na, mégis szétrohadt. Nem mindegy, ki galvanizál, a Saab, az Audi vagy a FIAT.
Amúgy értem a mérgedet.

Jovanotti 2017.03.15. 22:34:13

@Pepejoe: hirtelen csak ezt találtam, de már minden autógyár évek óta "3D"-ben galvanizál :
www.youtube.com/watch?v=5Zv4zi7bNYQ

Pepejoe 2017.03.15. 23:15:20

@Jovanotti:
Nagyon klassz! Végre. De akkor valami érthetetlen oka lehet, hogy a 2010-es Dyna csak a szélvédő alsó széléig van galvanizálva.
Egyébként ez mondhatni "2D". Még mindig van olyan rész, amihez hossztengelyen is meg kéne forgatni, parasztlogikával.

bigpond 2017.03.16. 08:43:38

Pepejoe:
Tehát akkor csak igazam volt a 3-4 évente lakatolással kapcsolatban nem? ! Meg lehetne csinálni rendesen, de nem ez a gyakorlat ilyen-olyan okból kifolyolólag.

-:)

"ha azt akarom, hogy rendesen meg legyen csinálva, akkor azt nekem kell megcsinálni."

Na erre már én is rájöttem, teljesen magamtól!

Azért a Mazda védelmëre talán azt lehet felhozni, hogy a világ egy nagyon nagy részén nem problëma a rozsda, van ugye élet Európán kívül is.
A szomszédomnak ugyan ez a Mazdája volt és patika állapotú volt az alja is.
Ha nem sóznak akkor a legszarabb Japán kaszni is kibír20-25 évet anélkül , hogy átlyukadna. Söt a rozsdás kerékív és küszöb is teljesen ismeretlen fogalom.

peti251 2017.03.16. 19:07:14

@Pepejoe: Az, galvanizált, mégis szanaszéjjel rohad. Nem láttam még olyan alfa 145-öst ami ne rohadna pl az első tornyok alján. Ez a konkrét példány egyébként erősen hátrányos helyzetű, mert Tiroli kocsi volt. (remélem mond valamit) A donor pedig Magyarországra készült és itt is lett futotta le az életét. Volt rozsda a donoron is, szó-szó. A gyengéje egyébként a (szerintem) környezetbarát bevonatok. Akár az "alvázvédő" akár a massza. Az alvázon, ahol nincs ez a gumis védőréteg olyan hártya vékony a festék, hogy a levegős pisztollyal "felfújom" róla. Olyan sík egyszerű(tehát nem összetétel, üreg, vagy zug) részeken volt rajta rozsda, hogy vicc.

Különben a főnökkel kapcsolatban részben igazad van. Engem csak az zavar, hogy azon a kb 1-1.5 órán meg azon az 1500 forintos masszán múlik kb 4 év. Mondjuk az 1K-s rozsdára való festéket a nitróval hígított bitumenes alvázvédő itt-ott azért megbasztatta...

Pepejoe 2017.03.16. 19:45:44

@bigpond:
Nem. Vagy legalábbis nem így...
Te azt írtad, hogy a lakatolás 3-4 évente megismétlendő. Ez bántó. :D Akkor tedd hozzá, hogy azért mert szarul csinálták meg és akkor azt is lehet mondani, hogy az ács nem cserélt ki minden szarufát és ezért esett le a tető a házrú' pár év és rengeteg zsé beletolása után. Valaki felületesen olvassa és az jön ki, hogy mindenképp lerohad a verda. Holott nem rohad le, ennyi. Olyan príma anyagok vannak és pláne eljárások, amikről csak álmodtunk a szaksuliban pedig szinte tegnap volt.
Amúgy ja, hát magának másképp csinálja mindenki, bármiről is legyen szó. Én annyit tudok szüttyögni, hogy az már nekem fáj. Utólag.
Még rendes melóban is hajlamos vagyok erre, vagyis a pöcsölésre de elég gyakran leb.sznak ahhoz pl. ma is, hogy a nap végére az elvégzett meló mennyisége, tehát a bevétel és azok minősége, azaz az ügyféli elégedettség is nagyjából a "kifizetődő" felirat felé mutasson. A főnöknek lóvé kell és nem ártana ha nem egy 10 rugós melót izélnék egész nap pedig bele lehet merülni a végtelenségig

kapudepoka 2019.05.09. 10:55:08

Helló! 2 év múltán mi a benyomás erről a Korrantról? Ér valamit?

wankel · http://wankel.blog.hu 2019.08.11. 20:30:44

@kapudepoka: Helló! Viszonylag jól teljesít, de ahol nem tudtam rendesen lecsiszolni, ott azért kezd felületi rozsda keletkezni.
Egy wankel-fertőzött naplója.
süti beállítások módosítása